keskiviikko 10. heinäkuuta 2013

Tuorlan juhannusagit ja Kesäpäivät Vahermassa

Kesä on niin ihanaa aikaa, ettei koneen ääressä malta istua. Myös blogin päivitys on jäänyt pahasti jälkeen, kääk. Juhannuksen vietimme perinteisesti Tuorlassa agilityn, grillaamisen ja yhdessäolon merkeissä. Mukana tänä vuonna olivat vain Piina ja Helmi, Missyn ja Hohdon ollessa äitini seurana. Kisasin Piinan kanssa muutaman vuoden jälkeen neljä starttia. Tänäkään vuonna emme tuloksilla juhlineet, vaan keräsimme kaikilta radoilta hylätyn tuloksen. Piina oli varsin taitava, mutta minä sorruin jälleen siihen vanhaan: Suunnittelin radat pikkukoiraohjauksen mukaisesti unohtaen, että Piinaa täytyy ohjata täysin eri tavalla kuin mitä muut kisaajat ohjaavat omia koiriaan. Kun tämän tajusin, saimme radoille hyviä pätkiä ja onnistumisia. Helmi hoiti Piinan seuralaisen virkaa sekä moikkasi paljon tuttuja sekä tuntemattomia.

Schipperkeyhdistyksen kesäpäivät puolestaan järjestettiin 5-7-7-2013 Vaherman leirikeskuksessa. Mukana tällä kertaa olivat Helmi ja Missy. Koirat saivat juosta metsässä ja uida sekä tavata kavereita. Helmi harjoitteli päivittäin pöydällä oloa ja saimmekin hyviä vinkkejä jatkoa ajatellen. Helmin paras poikakaveri Keesi voitti perinteisen match show:n ja Missy oli toiseksi paras nartuista - Tian esittämänä tottakai. Oli mahtavaa nähdä kaikkia tuttuja sekä nauttia luonnosta. Pikkumustien kimppaoleminen sujui loistavasti ja lauma pysyi koko ajan kasassa, kun mukana ei ollut "isoja", joiden mukana myös pikkuiset pyrkivät karkaamaan turhan kauas.

Helmillä touhut jatkuivat vielä 8.7.2013: Polvet tarkistettiin ja eläinlääkärin tunnustelun tuloksena 0 molempiin polviin. Lisäksi pikkuneiti rokotettiin ja samalla reissulla sekä Helmi että Hohto pääsivät ulkoilemaan Edin kanssa : ) Loppuun vähän kuvia kesän tapahtumista ja touhuista Helmin tarinoidessa niistä.

Saimme uuden vesilelun ja se kiehtoo mua aina paljon. Oikeesti lelu esittää sukeltavaa ankkaa ja keikkuu mukavasti vedessä. Joskus sitä vaan on kovin vaikea saada kiinni - Se on mun suosikki lelu!
Olemme käyneet myös agilityä harjoittelemassa. Hohto menee putkissa tosi lujaa ja mulla on vielä paljon tekemistä, että oisin yhtä nopee...
Piina näyttää agilityssä ihan pennulta, vaikka sillä on ikää jo pian yhdeksän vuotta. Ei kyllä uskoisi, niin virkeä ja leikkisä kaveri se on.
Kesäpäivillä pääsin osallistumaan sellaiseen tapahtumaan, jossa piti juosta ympyrää eikä silloin saanut laukata vauhdilla, vaan piti keskittyä ravaamaan. Tässä mun taidonnäyte ravista : )
Sit siellä piti myös seisoa ihan paikoillaan ja sen osaankin tosi hienosti, ainakin kaikki kehuvat mua ja saan siinä paljon nameja.
Uimisesta on tullut mun lempipuuhaa ja se vilvoittaa ihanasti kuumalla säällä. Mun pitää vielä harjoitella veteen menoa, kun jotenkin pohjan katoaminen tuntuu tosi oudolta. Ihmiset aina nauraa, kun alan jo uimaan, vaikka jalat on vielä pohjassa ; )
Missy nautti kesäpäivillä enemmän metsässä oleilusta kuin uimisesta ja tää ilme kuvastaa hyvin Missyn tuntemuksia.
Missykin pääsi kesäpäivillä osallistumaan samaan "mätsäriin" kuin minä. Poikaystäväni Keesin ihminen Tia esitti Missyä hienosti ja se taisi olla toiseksi paras narttu. Hieman Missyllä tuli aina ikävä meidän omaa ihmistä, mutta Tia hoiti tilanteen hienosti ja sai kuin saikin Missyn nauttimaan itsensä esittelemisestä.
Mun poikaystävä Keesi oli kaikista paras ja komein koira! No, sehän olikin mulle jo selvä asia, koska se on mun poikaystävä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti