sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Agilityä ja koulutuksia

Viikonloppu hurahti taas agilityn ja muiden koirajuttujen parissa. Missy starttasi kolme kertaa Vuokkoset Areenalla kisoissa, joissa tuomarina toimi Henri Luomala. Hyppyradalta tuli 0 ja sij. 15. Pari ptikää kaarrosta, kun Missy luki valssin jälkeisen käännöksen putkeen ohjaukseksi ja meinasi lähteä sinne vaikka rata jatkui aivan toiseen suuntaan kepeille. Tässä oli selkeästi kyse mun ohjausvirheestä tai paremminkin liian heiluvistä käsistä ; ) Toinen rata 10 + yliaikaa, koska jostain syystä pikkumusta ei hyppärin jälkeen halunnutkaan suorittaa kontaktiesteitä eli puomia ja A:ta. Kummallinen otus! Kolmannelta radalta jälleen 0 ja sij. 11. Jostain syystä aivan radan loppupätkällä Missy jäi jumiin mustaan putkeen ja ehdin jo aikas kauas sekä takaisin häntä hakemaan ennen kuin pieni musta sujahti putkesta ulos... Tähän kului taas sitä aikaa. Kivaa oli ja esteitä kirmattiin jälleen häntä alhaalla : )

Sunnuntaina osallistuin Missyn kanssa Vappu Alatalon motivointikoulutukseen ja saimme hyviä vinkkejä niihin tilanteisiin, kun Missy ei ole mukana täydellä vauhdilla. Koulutuksessa Missy oli vauhdikas, joten se aiheutti omia haasteita Vapulle. Kuitenkin selvisi se, että Missy palkkaantuu kovin paljon mun liikkeestä ja se saa pikkumustan hurjaan vauhtiin. Eli ns. pentuluoksetulot ja hippaleikit tilanteisiin, jolloin Missyn vauhti lönköttelyä. Tätä testaamaan! Kotiläksyksi tuli seurata, mitkä asiat Missylle ovat tärkeitä luokissa syöminen, lelut ja tekeminen. Tämän ranking-listan teen kyllä samalla kaikille koirille ja onkin mielenkiintoista nähdä, miten kukakin koira arvostaa mitäkin asiaa. Loppuun vielä muutama kuva Helmin näkökulmasta.

Perjantaina sain mun parhaan poikakamu-Keesin kivalta omistaja Tialta mahtavan lahjan: Pinkin karvalelun. Rakastan sitä ja haluan vain leikkiä sillä! Se on vaan niin mun näköinen ; ) eivätkä muut kaverit saa siihen koskea ja tämän kerron heille kovalla murinalla.
Hohto on tällä hetkellä ihan samanvärinenkuin lähimetsämme. Minä seuraan jäniksen hajuja aikas korkealla ja Hohto vaan keskittyy poseeraamaan.
Missykin osaa joskus seisoa kuvissa eikä se enää aina ala heti istumaan. Omistajamme on tästä tosi iloinen, vaikka mulla ainakin asennot ovat ihan sama. Missy ei ollut yhtään väsynyt kisojen jälkeen, vaan jaksoi juosta mun kaa tosi paljon.
Piina on joskus vähän hullu, kun se innostuu kovin paljon jostain asiasta. Yleensä se innostuu eniten leikeistä pallon tai narulelun kanssa. Tänään se jahtasi mua tosi kauan, kun vein sen possunpää-lelun ; )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti